onsdag den 3. april 2019

Roalds linsesuppe - en Fredheim opskrift (gengivet med tilladelse)

2,5 dl røde linser
1 l vand
2 spsk / 2 stk. grøntsagsbouillon terninger
1 stort løg, fint hakket
2,5 dl grøntsager fint snittet (jeg bruger 3 gulerødder, lidt selleri, lidt porer og hvidkål ca. 8-10 dl ialt)
2-4 fed hvidløg (jeg bruger altid 4)
2 spsk tomatpuré (jeg bruger 1 ds dobbelt koncentrat på 140g)
2 tsk. spidskommen
2 tsk basilikum (jeg bruger 1 spsk)
2 tsk ingefær (jeg bruger 1 spsk gurkemeje)
1 ds kokosmælk (jeg bruger nogen gange kokossmør i stedet for eller begge dele)

Linserne ses efter for sten og skylles godt. Hældes i en gryde og de andre ingredienser tilsættes, undtagen kokosmælken. Koges til linserne er møre og kokosmælken tilsættes.

Fredheim er et sundhedscenter, lokaliseret i den smukke norske natur, lige udenfor Kongsberg. De afholder forskellige programmer for sundhedsfremme incl. undervisning om sund levevis. De er et besøg værd!

Kontakt info: www.fredheim.org tlf.: 0047 3286 7100

Ingen kommentarer:

Send en kommentar