mandag den 21. september 2015

Banan is

9 dl frosne bananer i skiver
4 spsk. ristede, hakkede hasselnødder
3 spsk. dadelsirup
2 spsk. vaniljesukker
2 dl sød sojamælk / sojadrik
0,5 dl sojafløde

Denne opskrift kræver en stærk foodprocessor eller blender. Jeg kan bruge min Vitamix blender til denne opskrift eller min allpress foodprocessor. Bruger man blender sættes sojafløde, sojamælk, vaniljesukker, dadelsirup, og hakkede hasselnødder i blenderen først til sidst sættes de frosne bananer i. Jeg har en pind til at stikke ned gennem låget i min blender og den bruger jeg til denne is. Hvis jeg bruger foodprocessoren sætter jeg de frosne bananer i først og derefter det våde i det tempo den kan klare det og til sidst de hakkede hasselnødder. Er man bange for at maskinen ikke kan klare det kan man tø bananerne lidt op før man kører dem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar